Příspěvek na dovolenou
Příspěvek na zdravotní péči
Karta na nákupy
Vstupenky na kulturní akce
Sleva na cvičení či masáže
Penzijní připojištění
Sodexo - Služby pro kvalitní život
Partner speciálu
Zkusit další duely

Šťastnější v práci

Jak si udržet ty nejlepší lidi

Zpět na všechny články

Home office k nezaplacení

Eva Dreyfus - Content & Brand PR manager WOAH

Na pozici social media manager Coca-Coly pro Českou Republiku se devětadvacetiletá Eva Dreyfus dostala už dva roky po škole. Chtěla dělat to, co nikdo před ní, a tak se svým týmem pilotovala Snapchat, který se nakonec uchytil na celém evropském trhu. Po dvou letech odešla dělat PR do německé firmy s dětským zbožím CYBEX, ale po dalších dvou se do Coca-Coly zase vrátila. Důvod? Home office a síla brandu.

Chvilkovou změnu kurzu motivovaly větší benefity typu sleva na vlastní výrobky nebo firemní auto, hlavním motorem změny byl ale samotný charakter práce. Dreyfus se chtěla posunout z práce v sociálních sítích v Čechách, kde měla pocit, že už nemůže sobě, Coca-Cole ani jejím fanouškům přinést nic nového, do PR pozice na globální úrovni.

Po pár měsících ale práci u nápojového giganta začala postrádat: „Když pracujete ve značce, která má velký love brand, tak vám začne chybět. Třeba to, když někam přijdete, řeknete, že pracujete pro Coca-Colu, a každý hned ví. Ale když děláte pro jinou, třeba i super značku, neberou vás tak vážně. A to mi nesedělo.“

Takže po dvou letech nastal comeback na centrální pozici, ve které má na starosti CEE trhy, PR společnosti, influencery, tým Woah a content pro Evropu. Ale možná víc než všechny tyto pravomoci byla důležitější jiná věc – možnost práce z domu.

„Nedokážu si představit větší benefit, to je čas k nezaplacení. A času přece není nikdy dost. Tím, že dělám pro centrální trh, který s Českou republikou nespolupracuje, nemusím být s kanceláří v denní interakci. 99 procent času mi totiž zaberou mezinárodní hovory s kolegy z celé Evropy,“ říká.

Být kreativní je cesta ke spokojenému zaměstnanci. Stravenky můžou být fajn příspěvek k platu, v současné době už je ale málokdo bere jako něco navíc. Takovým bonusem by naopak mohl být sponzoring sportovního týmu dětí zaměstnance nebo příspěvek na domov důchodců pro jejich rodiče. Anebo třeba sponzorování hudební skupiny, v níž zaměstnanec hraje.

Snad i proto nemine den, aby nepronesla: Nestíhám! „Ráno musím s dcerou do školy, pak ji zase vyzvednout a nedokážu si představit, že bych ve svém pracovním nasazení ještě někam dojížděla,“ přemítá. „Čas, který ušetřím tím, že se ráno nemusím připravovat do práce nebo někam dojíždět, tak můžu vložit zase do práce. Nebo do sebe.“

Čím dál častěji se tak ukazuje, že home office je novou formou benefitu, a stravenky nebo slevy do fitness center vám už v nadnárodních společnostech ani nabídnout nemusejí. „Klasické benefity jsou příjemné, ale důležitá je samotná práce. Pokud vás nebaví, tak to stravenka nezachrání. Zvlášť v případě, kdy vyděláváte větší obnos a vstup do fitka si můžete zaplatit sami,“ říká Eva Dreyfus a dodává, že třeba právě stravenka vzbuzuje u zahraničních kolegů negativní konotace.